Sairastuin taas. Tämä on jo kolmas kerta tämän kuukauden aikana. Sain
kaksi päivää sairaslomaa, mutta sekin ahdistaa. Olisi niin paljon
tekemistä -infon luennotkin tänään ja huomenna. Ilmoittauduin
perjantaiseen tenttiin, mutta en ole lukenut yhtään, joten sekin
siirtynee myöhempään.
Olin poissa kotoa viikonlopun. Olin koko ajan todella pahantuulinen.
Tuntui siltä, että se yhteys, joka minulla on joskus ollut tiettyihin
ihmisiin, on kadonnut, mikä johtuu epäilemättä elämäntilanteiden
erilaisuudesta. Miksi ihmeessä omistusasunto ja vakituinen työ tekevät
ihmisestä niin elitistisen ja pinnallisen? Nämä ovat tietenkin
suhteellisia käsitteitä - mutta en ole ikinä ajatellut, että
yhteiskuntakriittisyys ja elämän mielekkyyden pohdinta kuuluisivat
ainoastaan persaukisen opiskelijan elämään. En myöskään uskoisi, että
jos joskus saisin vakitöitä, olisin kiinnostunut vain vaatteiden
ostamisesta ja naistenlehtien lukemisesta, vaikka ne ovatkin ihan
kivoja aktiviteetteja välillä.
On muuten ankeaa huomata,
kuinka ihmiset nuoruudessaan yrittävät kapinoida vanhempiensa
elämäntapaa vastaan, mutta lähempänä kolmeakymppiä unohtavat kaiken
kunnianhimonsa. Pelkään, että minulle on käymässä samoin, mutta
ainoastaan siksi, että olen tavoitellut monta vuotta jotakin, johon en
pysty, en älyllisesti enkä tähänastisen ansioluetteloni perusteella.
Lisäksi olen valinnut ihan väärän alan. Olen todella väsynyt. Olen
todella väsynyt. Näin on ollut jo monen viikon ajan. Pitäisi varmaan
mennä nukkumaan, pitkäksi aikaa.
tiistai, 4. lokakuu 2005
Kommentit